در این مقاله می خواهیم به اهمیت خرید چسب کاشت میلگرد بپردازیم پس با مطالعه آن، اطلاع بیشتری درباره ی این محصول کسب کنید.

معرفی چسب کاشت میلگرد:

در پروژه های ساخت و ساز بدلیل ضعف در مقاومت ، بالا بردن استحکام در سازه ها و رسیدن به حداکثر مقاومت و پایدار ی بتن از روش های مختلفی استفاده می کنند. کاشت میلگرد در بتن و همچنین پیوستگی بتن و میلگرد اهمیت بسیاری در استحکام سازه دارد و باعث رسیدن به عملکرد و مقاومت حداکثری و صحیح سازه خواهد شد .

بکار بردن روش کاشت میلگرد و اجرای درست آن تا میزان قابل توجهی مقاومت و عملکرد سازه را افزایش می دهد. اما قرار دادن میلگرد به تنهایی در بتن امکان پذیر نیست و باید از  اتصال کننده ها و مستحکم کننده ها استفاده کرد که استفاده از آن ها بسیار سخت و دردسر ساز است .

برای همین استفاده از روش جدید یعنی چسب کاشت میلگرد توصیه می شود در واقع این چسب باعث استحکام بیشتر میلگرد و همچنین چسبیدن میلگرد ها به بتن می شود و پیوستگی لازم میان آن ها را بوجود می آورد. امروزه بصورت گسترده در ساختمان سازی ها از چسب کاشت میلگرد استفاده می شود و توانسته عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد که این باعث استقبال زیاد مهندسین از خرید چسب کاشت میلگرد شده است.استفاده زیاد از این چسب ها باعث شده که برند های مختلفی به تولید آن ها بپردازند .

چسب کاشت میلگرد

ترکیبات مورد استفاده در چسب کاشت میلگرد چیست ؟

در این محصول با توجه به نوع برند و ساخت آن از ترکیبات متفاوتی استفاده کرده اند ولی از میان این ترکیبات به چند نوع از محصولات پایه و پرکاربر آن مانند : رزین های اپوکسی ، وینیل استر ، پلی استر اشاره نمود . از دیگر ترکیبات پر استفاده در ساخت چسب های کاشت میلگرد می توان به افزودنی های بتن اشاره نمود که مهم ترین مواد این افزودنی نرم کننده ها می باشند .

نرم کننده ها باعث بهبود و افزایش خاصیت انعطاف پذیری و مکانیکی چسب می شوند. بعد از این مواد ذکر شده عامل تاثیر گذار و مهم دیگر در ترکیبات چسب کاشت میلگرد می توان به فیلر ها یا پرکننده ها اشاره کرد . این مواد باعث می شوند که چسب بعد سخت و سفت شدن،  به دلیل انقباض جمع نشوند .

مزایای استفاده و خرید چسب کاشت میلگرد:

  1. استفاده آسان و راحت
  2. افزایش ضریب استحکام
  3. افزایش پیوستگی و چسبندگی بتن با میلگرد ، بلوت و …
  4. مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی و جوی مختلف
خرید چسب کاشت میلگرد

چسب های کاشت میلگرد دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند . در خرید چسب کاشت میلگرد باید از ویژگی هر کدام اطلاع بیشتری داشته باشید تا بتوانید با توجه به نوع آن ها چسب مناسب خود را خریداری کنید در قسمت پایین به معرفی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

خرید کدام نوع از چسب های کاشت میلگرد با توجه به نوع ویژگی و کار ما مناسب تر می باشد؟!

در کل چسب های کاشت میلگرد در سه نوع  : 1- چسب کاشت میلگرد کارتریجی 2- چسب کاشت میلگرد کپسولی 3- چسب کاشت میلگرد حجمی ، عرضه می شوند که به تعریف مشخصات هر کدام برای انتخاب بهتر شما عزیزان برای خرید چسب کاشت میلگرد خواهیم پرداخت:

1- خرید چسب کاشت میلگرد کارتریجی:

ابتدا به معرفی چسب کاشت میلگرد کارتریجی خواهیم پرداخت زیرا دارای طرفداران بیشتری می باشد و این به دلیل سهولت و راحتی کار با آن است . این چسب ها با توجه به نوع قالب کارتریجی که در آن قرار دارند ، نیازی به ابزار های دیگر برای استفاده نمی باشد .چسب کاشت میلگرد کارتریجی محصولی دو جزئی که بر پایه ی : رزین اپوکسی یا وینیل استر و یا پلی استر ساخته می شود.این چسب با توجه به کیفیت و آسان تر کردن کار استفاده بیشتری از دو نوع دیگر دارد و برای کاشت میلگرد در بتن و حتی سنگ و چوب گزینه ای مناسب است. از برند های خوب این چسب می توان به خرید چسب کاشت میلگرد دربی توصیه نمود.

چسب کاشت میلگرد

2- خرید چسب کاشت میلگرد کپسولی:

از انواع دیگر چسب کاشت میلگرد ، چسب کاشت میلگرد کپسولی می باشد. چسب های کاشت میلگرد کپسولی داخل کپسول های شیشه ای شفافی قرار می گیرند به همین دلیل آن ها را چسب بولت شیشه ای نیز می نامند .برای استفاده آن ها باید جداره شیشه ای شکسته شود و بعد مورد استفاده قرار گیرند از ویژگی های قابل توجه این چسب می توان به چسبندگی و گیرش بالای آن اشاره نمود . این چسب ها بصورت دو جزئی و بر پایه ی رزین پلی استر و اپوکسی وینیل استر ساخته می شوند و برای کاشت بولت مخصوص که بصورت سر مهره دار اند استفاده می شوند.

خرید چسب کاشت میلگرد

3- خرید چسب کاشت میلگرد حجمی :

چسب کاشت میلگرد حجمی در 2 نوع عرجه می شود که شامل : 1- دوجزئی 2- سه جزئی . این چسب ها در نوع سه جزئی بر پایه ی رزین اپوکسی ، پلی آمید و هاردنر بتن ساخته می شودو بیشتر بصورت کیلویی عرضه می شود. از ویژگی های قابل توجه این چسب می توان به مقاومت خمشی و کششی بالا و همچنین چسبندگی بالای آن در سطوح بتنی اشاره نمود.

خرید چسب کاشت میلگرد

نحوه استفاده از انواع چسب کاشت میلگرد :

بعد از انتخاب و خرید چسب کاشت میلگرد ، نحوه استفاده صحیح از آن ها نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی چسبندگی آن ها بگذارد . برای همین در قسمت پایین نحوه استفاده درست هر کدام را توضیح خواهیم داد:

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد کارتریجی :

پس از خرید چسب کاشت میلگرد کارتریجی برای استفاده از ان باید اینگونه اقدام کرد : همانطور که گفته شد استفاده از چسب کاشت میلگرد کارتریجی بسیار آسان تر از انواع دیگر است و همین سهولت استفاده است که باعث استفاده زیاد این چسب شده است. ابتدا با توجه به قطر میلگرد سوراخ ها را با استفاده از دریل یا هر ابزار دیگری ایجاد کرد و پس از آن تمام گرد غبار داخل سوراخ ها را با استفاده از فشار باد و یا برس تمیز تمیز می کنید بگونه ای که هیچ گونه گرد و غباری در داخل آن وجود نداشته باشد. سپس داخل سوراخ را تا دو سوم پر از چسب کنید و میلگرد را در داخل آن قرار دهید.

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد کپسولی :

بعد از انتخاب و خرید چسب کاشت میلگرد کپسولی باید برای استفاده از آن اینگونه اقدام کرد :چسب های کپسولی در سایز های مختلف تهیه می شوند به همین دلیل با توجه به سایز چسب های کپسولی سوراخ را به وسیله مته و یا دریل ایجاد می کنیم و سپس آن ها را به وسیله فشار باد یا برس خالی از هر گونه گرد و غباری خواهیم کرد سپس چسب کاشت میلگرد کپسولی را در داخل سوراخ گذاشته و میلگرد رادر داخل آن قرار می دهیم تا کپسول شکسته شود و چسب داخل آن خارج شود.

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد حجمی :

بعد از خرید چسب کاشت میلگرد حجمی باید دوباره سوراخ هایی را که می خواهید ایجاد کنید و آن ها را کاملا تمیز نمائید. همانطور که گفته شد این چسب بصورت کیلویی می باشند به همین دلیل برای استفاده از آن ظرفی مناسبی را انتخاب کرده و سپس مواد داخل آن را با توجه به دستورالعمل ها و نحوه استفاده آن ها که روی ظرف جایگاه آن نوشته شده است ترکیب می کنید و بعد آن، چسب را داخل سوراخ ها می ریزیم تا 70 درصد سوراخ پر شود سپس میلگرد را داخل آن قرار می دهید.