کاربرد چسب پلی اورتان چیست؟ مدت زمان خشک شدن چسب پلی اورتان چقدر است؟ موارد استفاده چسب پلی اورتان در کدام صنایع بیشتر است؟

چسب های پلی اورتان این چسب ها تقریبا حدود 100 سال است که تولید می شود و به دلیل قدرت بالای چسبندگی کاربردهای زیادی در صنایع سبک و سنگین دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد چسب پلی اورتان بپردازیم.

اگر قصد تهیه این چسب را دارید و اما دچار شک و تردید شده اید که آیا این چسب مناسب صنعت شما است یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید می تواند برای خرید بهتر، کمکی برای شما باشد.

چسب پلی اورتان

اما چسب پلی اورتان چیست؟ اطلاعاتی که در مورد تاریخچه این چسب وجود دارد به سال 1937 برمی گردد که در آلمان توسط فردی به نام «اتو بایر» کشف می شود. در مورد مواد اولیه در تولید این چسب باید گفت که نوعی پلیمر است که از زنجیره ی مواد آلی متصل به اورتان و یا کاربامات ها تشکیل شده و در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

چسب پلی اورتان یا چسب سیلیکونی  در انواع گوناگونی چون کارتریجی و سوسیسی یا کالباسی تولید می شوند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند، به عنوان مثال نوعی از آن را میتوان به عنوان درزگیر و یا وسیله بتونه کاری مورد استفاده قرار داد. نوع دیگری نیز در ساخت و یا تعمیر قایقها استفاده کرد.

این چسب ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و این امر باعث دوام و کارایی بیشتری در هنگام مصرف می شود.  از جمله کاربرد چسب پلی اورتان در میتوان به ساختمان سازی که انواع چسب ساختمانی در آن استفاده دارند، اشاره کرد. همچنین انواعی که برای فضاهای رطوبتی تولید می شود مناسب آب بندی و پرکردن درزها استفاده می شود.

ویژگی ها و کاربردهایی که این چسب می تواند در صنایع شود باعث شده که برای تولید انواع چسب پلی اورتان در صنایع ساخت و ساز، تقاضا بالا رود. از مهمترین و اصلی ترین دلایل یا به عبارتی ویژگی های آنها ماندگاری، مقاومت زیاد و از همه مهمتر قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه نسبت به سایر مصالح ساختمانی است.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین افزایش تقاضا برای انواع مدل‌ های پلی اورتان در صنعت ساخت و ساز، استفاده از مواد پلی یورتان به علت آن است که قیمت آن بسیار مناسب تر از سایر مصالح ساختمانی دیگر است. همچنین استفاده در عایق بندی ساختمان ها باعث شده که در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

کاربرد چسب پلی اورتان

با توجه به انواع چسبها و ویژگی هایی که در ادامه حتما به آنها خواهیم پرداخت، باید گفت که کاربرد چسب پلی اورتان نیز بسیار وسیع است. از این چسبها به دلیل توانایی بالایی که در چسبندگی بین دو جسم را دارند، میتوان در کارهای سنگین مانند استفاده در کارتریج ها به کار برد. با طولانی تر شدن زمان خشک شدن نیز، قدرت چسب 25 درصد افزایش می یابد.

در مورد زمان خشک شدن میتوان گفت که زمان گیرایی چسب پلی اورتان باعث می شود فرد بتواند فرصت کافی برای استفاده از آن را داشته باشد. ضمنا این نکته را به خاطر بسپارید که این نوع چسبها در مجاورت با رطوبت در زمان کمتری خشک می شود.

یکی دیگر از کاربردهای بیشمار چسب پلی اورتان استفاده در ترکیب کردن خورده لاستیک های ضایعاتی آسیاب شده، کفپوش های نصب شده برروی پل های عابر پیاده یا کفپوش پارک های بازی کودکان است.

چسب های پلی اورتان را در صنایع مختلف سبک و سنگین میتوان استفاده کرد و اگر بخواهیم کاربردهای آنها را معرفی کنیم بسیار طولانی می شود. به طور مختصر برخی از موارد استفاده که بیشترین میزان مصرف این چسب ها را دارند در زیر بیان می کنیم. بیشترین کاربرد چسب پلی اورتان عبارتند از:

  • تولید کفش های ورزشی
  • عایق بندی شیشه اتوموبیل
  • قابل استفاده در صنعت صحافی
  • قابل استفاده در مخازن آب آشامیدنی
  • آب بند کردن استخر ها
  • درزبندی لوله ها
  • درزبندی کانال های آبرسانی
  • قابل استفاده در کارهای نجاری
  • استفاده در فلز کاری
  • سنگ تراشی
  • عایق بندی نماهای شیشه ای
  • عایق حرارتی ساختمان

ویژگی های چسب پلی اورتان

با توجه به کاربردی زیادی که در صنایع دارد مشخص است که این ویژگی های چسب پلی اورتان زیاد است و استفاده از چسب پلی اورتان مزایای زیادی به همراه دارد. از بارزترین و مهمترین ویژگی های این نوع چسب، چسبندگی بسیار بالا روی سطوح مختلف است که باعث شده در موارد بیشماری از آن استفاده شود.

از آنجایی که کاربرد چسب پلی اورتان و ویژگی های آنها با همدیگر رابطه مستقیمی دارند، بهتر است با ویژگی های مهم این چسب بیشتر آشنا شوید، این ویژگی ها شامل موارد زیر هستند.

  • مقاومت در برابر رطوبت و شرایط مختلف آب و هوایی
  • حفظ پایداری در دماهای بالا
  • مقاوم در برابر تابش خورشید
  • مقاوم در برابر عوامل خورنده
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • دارای خاصیت رنگ پذیری و سمباده خوری

خرید چسب پلی اروتان

برای اینکه در خرید چسب پلی اورتان، چسبی را انتخاب کنید که مقاومت و چسبندگی بالایی داشته باشد بهتر است قبل از اقدام به سفارش، از خدمات مشاوره رایگان فروشگاه مورد نظر خود استفاده کنید. قطعا چسب های محکم، مقاوم و اورجینال دارای اصالت و تضمین کیفیت محصول هستند،‌ شما می توانید با درخواست این تضمین از خرید خود مطمئن شوید.

برای اینکه قیمت چسب را براساس کاربرد چسب پلی اورتان بررسی کنیم باید اول مواردی چون نوع، کیفیت و کاربرد آنها را مشخص کنیم، البته قیمتها با توجه به نوسانات ارز ممکن است دچار تغییراتی نیز شود که همین امر باعث شده نتوان قیمت ثابتی را برای آنها در نظر گرفت.

شما می توانید برای استعلام قیمت نهایی چسب های پلی اورتان با مشاورین فروشگاه ما تماس برقرار کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از خدمات مشاوره کارشناسان ما بهره ببرید.

خرید چسب پلی اورتان باید متناسب با کار شما صورت گیرد زیرا تنوع ظاهری و کاربردهای چسب پلی اورتان بسیار زیاد است و هر فرد بنا بر نیاز و کاربرد محصول خود را انتخاب میکند اما نکته مهم این است که قبل از خرید میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و راه نمایی لازم را دریافت نمایید و نکته بعدی این است که چسب فردوسی بعنوان نمایندگی برندهای مختلف تولید کننده چسب و اسپری رنگ آماده ارائه خدمات فروش عمده چسب و اسپری رنگ دوپلی کالر به شما همشهریان محترم است

در پایان

در این مقاله به بررسی چسب های پلی اورتان و کاربردهای آنها براساس انواع چسب ها پرداختیم، شما می توانید از سراسر کشور خرید عمده چسب نیز انجام دهید، همچنین قبل از اینکه سفارش خود را نهایی کنید با کارشناسان ما در زمینه کاربرد چسب پلی اورتان اطلاعات بیشتری کسب کنید و چسبها را نسبت به صنعت مورد نظر خود خریداری کنید.